My heart chose you.



När jag ser dig är det som om att ingenting annat existerar. Hela min själ och hela mitt hjärta ler åt dig så fort du är nära även fast du utsatt både min själ och mitt hjärta för smärta. Inte trodde jag att jag skulle falla så lätt, inte trodde jag att jag skulle bli beroende så snabbt. Du har den där mystiken jag trånar efter, den där hemlighetsfulla sidan jag egentligen avskyr att älska. Du ler mot mig med ett leende omöjligt att tolka, du ser på mig med en blick så intensiv, svårt att avgöra vad den vill säga. Mina muskler krampar i vetskap om att du kanske aldrig kommer tillbaka, mina ögon tåras av tanken att du kanske inte menat det du sagt, mitt hjärta smärtar av känslan att vara ifrån dig. Vill inte förlora dig som en person i mitt liv även ifall jag är tvungen att släppa dig på det stadiet jag vill ha dig som mest. Jag är hellre ledsen med dig än glad utan dig, hellre vän med dig med ett sår i hjärtat som bara kan läkas av din kärlek än att vara utan dig med ett hjärta som kanske kan läkas efter ett tag. Förlåt är ett ord jag har svårt att ignorera, oavsett om personen i fråga menar det eller inte. Du menade  det inte när du bad om ursäkt för att du aldrig sa vad du kände, men jag förlät dig ändå. Kanske är jag dum som så lätt bortser från vad som varit, kanske är det inte konstigt då jag annars skulle bli fullkomligt förstörd ifall jag mindes och fastnade i allt som händer. Förvånad blev jag när jag insåg hur jag kände, trodde verkligen inte att det skulle kunna gå så långt. Nu spelar jag låtar med hemska, vidriga kärlekstexter istället för glada låtar där basen annars  brukar ta mig till en högre nivå. Det är som om att min livsglädje försvann ur fönstret. Den som lyckas röra mitt hjärta så att jag bryter ihop bland de närmsta av mina vänner som alltid får mig att må bra, den har kommit mig djupt in på livet. Inte rekomenderar jag kärlek någon. Det kan vara så otroligt underbart men med tanke på hur fruktansvärt vidrigt det kan vara vet jag inte om jag kan stå bakom en rekomendation till det. Jag älskar kärlek, men jag hatar det också.

Kommentarer
Postat av: e

dina texter berör något otroligt, sluta aldrig skriva. önskar jag vore lika duktig (:

2010-03-15 @ 22:00:42
Postat av: Michy

Jag tackar så hemskt mycket, jag ska aldrig sluta skriva, det får mig snäppet lyckligare. Och du kan skriva bara du vill, gå in på djupet' skriv precis vad du tänker på. Tack igen!

2010-03-15 @ 23:03:17
URL: http://more.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0